- Homogenizacja jako następstwo kwantyfikacji
- Przekonanie, że wyłącznie technologia rozstrzyga o osiąganym poziomie jakości usług
- Jednostronna – wyprowadzona z przyrodoznawstwa – normatywna eksplikacja jakości
- Psychologizm. Satysfakcja klienta jako podstawa formułowanych ocen jakościowych
- Błędna marketingowa interpretacja jakości usług.
Nie subiektywne doznania, ale rozpoznanie uniwersalnych kryteriów ocen jakościowych powinno być przedmiotem badań - Zbyt wąskie rozumienie jakości grozi nie uwzględnianiem wymiaru excellent service
- Pomijanie związku excellent service z komplementarną otoczką usługowego produktu
- Niedostrzeganie znaczenia jakości synkretycznej
- Dezawuowanie znaczenia roli UgB
- Błędne rozumienie kategorii wartości. Wartość pozbawiona aksjologicznego kontekstu
- Niezrozumienie czym jest, i jak powstaje, wartość wspólnie dodana
- Niezdolność kojarzenia jakości z kulturą organizacji usługowej i tym samym, uznania tej ostatniej za emanację osiągniętego poziomu jakości świadczonych usług
Kazimierz Rogoziński