USŁUGOWOŚĆ HANDLU – tym mało zgrabnym określeniem posługują się teoretycy handlu, aby w ten sposób potwierdzić rzecz niemal oczywistą: skoro handel…
Ekonomia współczesna, im bardziej staje się zmatematyzowana i zinformatyzowana, w tym większym stopniu zatraca potencjalne walory poznawcze. Ekstrapolacje są oczywiste; …
W efekcie – godnej najwyższego uznania – pracy wykonanej przez statystyków, otrzymaliśmy w miarę wyczerpująca klasyfikację usług (REGON, KDG, SWWiU)….
Socjologia krytyczna (wobec której zachowuję dystans spowodowany besserwysserską postawą badaczy) wyrodziła do nauk społecznych – za P. Bourdieu – pojęcie…
Komunikacja medialna, dystansowanie się, oddalenie, zdalna praca… wszystkie te i jeszcze inne tego rodzaju zdarzenia powodują totalne U-PRZESTRZENNIENIE: percepcji, odczuć,…
Operując trafnym określeniem: USŁUGODAWCA, przyjmujemy je z całym dobrodziejstwem semantycznego inwentarza. W refleksji teoretycznej powinniśmy jednak (przynajmniej okazjonalnie) jego wieloznaczną…
O dziwo, zrobiło się zimowo i nawet nastrojowo. Pora odpowiednia, by złożyć sobie życzenia świąteczne. W rozbłysku Jasności Wiekuistych Dobra…
Asymetrie między usługodawcą a usługobiorcą są czymś powszechnie występujący. Są też ulubionym przez naukowców tematem ich opracowań. Mamy więc przykłady…
„Kiedy przywołujemy czas, na wezwanie odpowiada przestrzeń”. Bergson Kiedy przywołuję usługę, słyszę jak echo rezonuje pośród rzeczy. Kazimierz Rogoziński
Kiedy ONZ opublikowała „World Happiness Raport”, naukowcy zaczęli dociekać przyczyn wyjaśniających, co przesądzało o takiej właśnie, a nie innej, konfiguracji…